Vis det fulde website

MediaWatch

Dansk Reklame Film ændrer måling og afregning af biografreklame

Når 2020 bliver til 2021, skal bureauer og annoncører vænne sig til en ny måde at afregne reklamer på, når de gør forretning med Dansk Reklame Film. Fremover vil salget basere sig på det faktiske antal solgte billetter. Ændringerne er et led i bestræbelserne på at fremme gennemsigtighed efter sag om underlevering i 2018.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Fra årsskiftet vil Dansk Reklame Film, der er en del af Egmont-koncernen, basere sit salg af reklame på antallet af solgte billetter i landets biografsale.

I dag er valutaen for biografreklame baseret på en faktor, som udregnes på baggrund af tal fra Kantar Gallup. Men fremover bliver det konkrete billetsalg det afgørende parameter, forklarer Carsten Ellemo, adm. direktør for Dansk Reklame Film.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld MediaWatch gratis nyhedsbrev

OBS: Det er gratis at modtage nyhedsbrevet.

Mere fra MediaWatch

Job

Se flere jobs