Vis det fulde website

MediaWatch

Politiken sætter en fjerdedel af banneromsætning på spil med farvel til programmatisk salg

En del af omsætningen fra bannerannoncer kan falde væk på kort sigt, men Politiken satser på vækst på den lange bane ved at droppe programmatisk salg. Flere kvalitetsparametre kommer til at fylde mere, lyder det fra annoncedirektør.

Thomas Røn Larsen, annoncedirektør, Politiken. | Foto: PR

Politiken siger farvel og tak til programmatisk salg af bannerannoncer og vil give annoncører sikkerhed for, at deres budskaber bliver set af brugere, der klikker sig forbi Politiken.dk.

Med beslutningen vinker Politiken farvel til en ikke ubetydelig kilde til omsætning i det digitale annoncesalg. Men sigtet er at vinde det eventuelt tabte tilbage på sigt, lyder det fra Politikens annoncedirektør, Thomas Røn Larsen.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld MediaWatch gratis nyhedsbrev

OBS: Det er gratis at modtage nyhedsbrevet.

Mere fra MediaWatch

Job

Se flere jobs