Vis det fulde website

MediaWatch

Lyttertallet hos P4 stiger – det samme gør antallet af yngre lyttere

Med programmer som bl.a. "Mads og Monopolet" favner P4 en bredere målgruppe end hidtil, hvor vægtskålen i højere grad skal henvende sig ungt, lyder det fra radiochef. "Vi skal hele tiden sørge for, at der er noget, der appellerer til unge," siger kanalredaktør.

Foto: MICHAEL BO RASMUSSEN

Det er færre og færre minutter, der bliver brugt på at lytte til traditionel flow-radio, og i stedet for kaster flere sig over andre tilbud som eksempelvis podcast. Men noget tyder på, at DR's regionale radiokanal P4 ikke oplever de store udfordringer med netop den udvikling endnu.

Mens antallet af lyttere igennem en årrække er faldet hos DR's unge radiokanal P3 i takt med, at unges medievaner ændrer sig, har P4 formået at få flere lyttere ind på kanalen.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld MediaWatch gratis nyhedsbrev

OBS: Det er gratis at modtage nyhedsbrevet.

Mere fra MediaWatch

Job

Se flere jobs